Heeft u als ouders twijfels over een bepaalde aanpak, bent u het ergens mee oneens of heeft u zelfs een klacht? Dan willen we dat heel graag oplossen. Komt u er met de leerkracht van uw school niet uit, dan kunt u in gesprek gaan met de directeur. Als een klacht niet naar tevredenheid wordt opgepakt door de school, dan kan kunt u een klacht indienen bij het bestuur.

Daarnaast is er op elke school een interne vertrouwenspersoon waar u ook terecht kunt. U kunt zich bij deze persoon melden. Afhankelijk van de soort klacht verleent de interne vertrouwenspersoon ondersteuning en verwijst hij of zij door, zo nodig naar de externe vertrouwenspersoon. Het is doorgaans niet de bedoeling dat de contactpersoon zelf bemiddelend optreedt.

De externe vertrouwenspersoon is iemand die onafhankelijk onderzoekt bemiddelt en/of adviseert. Hij of zij wordt hiervoor door Stopoz ingehuurd. Meestal gaat het om de wat zwaardere klachten. Ook kan het bestuur de externe vertrouwenspersoon om een oordeel of advies vragen, zodat het vertrouwen tussen het bestuur en de betreffende partijen niet geschaad wordt.

Desgewenst begeleidt de vertrouwenspersoon de klager bij de verdere procedure. Ook kan een evaluatiegesprek met de klager na afhandeling van de klacht bij zijn werk horen. Jaarlijks brengt de vertrouwenspersoon schriftelijk verslag uit van zijn werkzaamheden bij het bevoegd gezag.

Contactgegevens externe vertrouwenspersoon:
Afdeling Jeugdgezondheidszorg Frontoffice JGZ
Telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 023-7891777
Wij zijn ma t/m vrij telefonisch bereikbaar van 8.30 – 12.30 uur
en van 13.00 – 17.00 uur. Of per mail: frontofficejgc@vrk.nl

E-mail: gebruik het contactformulier hiernaast.